۱۳۹۲ آذر ۲۵, دوشنبه

تحریف تاریخ , یاوه سرایی رادیو تلوزیون دولتی ترکیه بر ضد صفویه


صفویان دولتی یکپارچه و ایرانی بودندبرخاسته از اردبیل و آذربایجان و پاسدار فرهنگ ملی و آیینی ایران و زبان فارسی و شاهنامه فردوسی و البته به ترکی آذربایجانی نیز سخن می گفتند و شعر هم می سرودند.اما حتی یک کتاب تاریخی غیر فارسی از زمان آنها باقی نمانده است.از آنها با واژه دولتی" فارسی "و یا "ترکی "یاد کردن غلطی است مغرضانه و هدفدار و بیگانه با تاریخ...آنها تنها و تنها دولتی ایرانی بودندو بس .



https://lh6.googleusercontent.com/-W_maLKaJo8s/Uq8OD5Enk4I/AAAAAAAABMg/Oere3ePqrlE/s535/1499628_478820945559662_343398719_n.jpg 
این نقشه تاریخی 400 ساله ،ایران روزگار شاهنشاهی ایرانی صفویان را نشان می دهد و بر دیوار نخست وزیری ترکیه در آنکارا نصب شده و مالکیت تاریخی ایران را بر قفقاز و اران و شروان و گرجستان و ارمنستان و البته تمامی خلیج فارس نشان می دهد.(برای دیدن در اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید)

این روزها رادیو تلویزیون دولتی کشور همسایه ،ترکیه ،شرم و آزرم و حیا را کنار گذاشته و آشکارا بر طبل ضد ایرانی گری می کوبد و پیرامون تاریخ پرافتخار ایران و صفویان یاوه نویسی می کند.!!!
لازم است بدانید این دستگاه عریض و طویل دولتی پایگاه نژاد پرستان و تجزیه طلبان مارکداری چون "فرزاد صمدلی " است که کارمند رادیو تلویزیون دولتی ترکیه است و اغلب گزارش های ضد ایرانی و تجزیه طلبانه را او می نویسد و ساماندهی می کند.
گویا در روزهای اخیر سریال آبکی و مسخره "محتشم یوز ایل" و یا همان حریم سلطان ،رسوایی دیگری آفریده و شاهنشاهی ایرانی صفوی را دولتی فارس ؟! معرفی کرده و دانشجویی پانترک نیز شکایتی در ترکیه انجام داده و صفویان را دولتی ترک ؟! و علوی معرفی کرده است !و از اینجا می توانید گزارش مزورانه و ضد ایرانی و جهت دار سایت رسمی رادیو تلویزیون دولتی ترکیه را بخوانید :
http://www.trtpersian.com/trtworld/fa/newsDetail.aspx?HaberKodu=27b22c97-0b81-43f1-9296-1f42920e3ccc
اینها حتی به امانت داری نیز اعتنایی ندارند و آشکارا دیدگاه پروفسور ایلبر اورتایلی را تحریف کرده اند که گفته ""این سریال از نظر تاریخی فاقد ارزش است و صفویان دولتی ایرانی بوده است """.
Devletin adı İran derseniz hiçbir sorun yoktur ancak Fars derseniz yanlıştır ve dava açılması normaldir.
و این لینک خبر اصلی که از سوی خبر نامه رادیو تلویزیون ترکیه تحزیف شده است :
https://www.haberturk.com/medya/haber/903550-muhtesem-yuzyila-sok-sorusturma
پی نوشت یکم :
صفویان دولتی یکپارچه و ایرانی بودند و پاسدار فرهنگ ملی و آیینی ایران و زبان فارسی و شاهنامه فردوسی و البته به ترکی آذربایجانی سخن می گفتند و شعر هم می سرودند.اما حتی یک کتاب تاریخی غیر فارسی از زمان آنها باقی نمانده است.از آنها با واژه دولتی فارسی و یا ترکی یاد کردن غلطی است مغرضانه و بیگانه با تاریخ...آنها فقط و فقط دولتی ایرانی بودند. لازم نیست بیگانگان برای ما با ابزار های سخیف تاریخ سازی کنند.
پی نوشت دوم :
ما ایرانیهای آذربایجانی می دانیم که عثمانیان به دلیل یورشهای وحشیانه ،بزرگترین قاتلان ما آذربایجانی ها بوده اند.و بارها شهر های تبریز و ارومیه و خوی و سلماس و مرند را ویران کرده و نیاکان ما را به خاک و خون کشیده اند.این جنایتها را شاید ببخشیم.اما فراموشی هرگز !...
به اشتراک گذارید:

. Balatarin . Azadegi . Donbaleh . Risheha . Sabzlink . Cloob . Khabarnet . Digg . Delicious . Friendfeed . Addthis to other . Cloob . Oyax . Stumbleupon . Twitter . Facebook . Email To: . Reddit . Subscribe to Feed

۲ نظر:

Unknown گفت...

مسخره تر اینکه دست اینها به خون مردم تبریز شدیداً الوده است معلوم نیست با چه روئی این حرفها را می زنند ، حتی فتوای قتل عام مردم تبریز توسط عثمانیها در زمان سلطان سلیمان در موزه در ترکیه نگهداری میشه ، خود ترکیه هم متعلق به ایرانه حتی از نظر نژادی قفقازی و تنها زیر 14 درصدشون نرک هستند ، ترک یعنی از نژاد مغول و پوست زرد رنگ و تیپ جسمی شبیه مغولان ، حالا این ترکیه ایها شبیه ایرانی ها و قفقازیها بیشتر هستند یا شبیه مغولها؟؟؟

soren گفت...

حالا پانترکهای اشک شروع به نظر گذاری کنن.