۱۳۹۱ فروردین ۷, دوشنبه

درآستانه روز طبیعت قوم گرایان پانترک خبر مخالفت جمهوری آذربایجان با انتقال آب رود مشترک ارس به دریاچه ارومیه را بایکوت کردند!

 تجزیه طلبان نژاد پرست پانترک  وابسته به سرویس های اطلاعات دیکتاتوری فامیلی علی اف و رژیم ترکیه که همیشه  مانند کفتار منتظر یک فرصت برای خودنمایی مصادره حرکات مردمی در اذربایجان هستند بعد از موج سواری بر  احساسات پاک طرفداران فوتبال در تبریز با چراغ سبز سپاه پاسداران برای ایجاد تفرقه بیشتر در بین اقوام ایرانی و محکم کردن پایه های حکومت اخوندی  پنهان شدن در پشت نقاب زبان مادری وحقوق بشر اینبار قصد دارند اعتراضات مربوط به روز 13 فروردین در رابطه با دریاچه ارومیه را به نفع خود مصادره کنند و اهداف ضد مهینی خود را  بار دیگر با استفاده از تجمعات احتمالی  مطرح کنند بعد از  کاهش سطح اب دریاچه ارومیه  بدلیل گرمایش زمین  اشتباهات انسانی سد سازی نادرست تغیر مسیر رودخانه ها منتهی به دریاچه برای مصارف کشاورزی و شهری مردم شهر های آذربایجان این افراد کانادا نشین با حمایت تلوزیون وابسته گوناز تی وی و دیگر تشکل های وابسته مانند اداپ قصد مصادره تجمعات احتمالی مردم  به نفع جریان های تجزیه طلب را دارند این جریان بارها با توهین وتمسخر شخصیت های اذریاجان مانند کسروی استاد شهریار باقر خان و... ثابت کرده است هیچ ارزشی برای آذریها ودیگر اقوام ساکن اطراف دریاچه مانند ارامنه و کردها قائل نیست  و تنها اهداف دولت های ترکیه و باکو را دنبال میکند در حالی که مسولان محلی و دولتی قصد داشتند با طرح انتقال اب  رود مشترک ارس دریاچه ارومیه را از وضعیت فعلی نجات دهند با مخالفت حکومت علی اف مبنی بر انتقال اب ارس مواجه شدند! و در کمال بیشرمی شاهد سکوت مدعیان!! حقوق مردم اذربایجان مانند!: گوناز تی وی و سایر  سایتها و تشکلها بودیم !مدعیان زبان مادری سابق ومحیط زیست فعلی! درحالی به اقدام جمهوری جعلی اذربایجان مبنی برمخالفت انتقال اب ارس به دریاچه ارومیه هیچ واکنشی نشان نداده اند بلکه کلا این خبر را بایکوت کردند همچنان شاهد سکوت مدعیان!!! حفظ محیط زیست در رابطه با فاجعه های زیست محیطی دریاچه بختگان و.... نیز هستیم تجزیه طلبان پانترک هیچ ارزشی برای مردم آذربایجان ودریاچه ارومیه و.. قائل نیستند و مانند تراکتور تنها قصد سو استفاده از دریاچه ارومیه بریا اهداف ضد میهنی را دارند اگر چنین بود باید به ممانعت رژیم باکو با انتقال اب ارس واکنش نشان میدادند این مسکوت وابستگی هرچه بشتر  این افراد را به دیکتاتوری فامیلی علی اف و حکومت فاشیسم ترکیه را نشان میدهد لازم است بار دیگر آذریها با دشمنان آذربایجان آشنا شوند و دوست ودشمن را بشناسند قابل توجه اندک برادران آذربایجانی که خیال می کنند جمهوری جعلی آذربایجان برای آنها دایه مهربانتر از مادر است. عوض اینکه قدری از سهمابه خودش را هم اهدا کند تا این دریاچه نجات پیدا کند، می گوید اگر ایران حتی از سهمابه خودش هم بخواهد برای نجات دریاچه ارومیه استفاده کند ما نمی گذاریم.!!!

 موضوع انتقال آب رودخانه مرزي ارس به درياچه اروميه در حالي مخالفت غير حقوقي و غير قانوني برخي از مقام‌هاي دولتي جمهوري آذربايجان را بر‌انگيخت كه به نظر كارشناسان، فاجعه خشك شدن اين درياچه گريبان اين كشور را نيز خواهد گرفت.در شرایطی که مقام‌های جمهوری اسلامی نهایی شدن طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه را اعلام کرده‌اند یک مقام دولت جمهوری آذربایجان از مخالفت کشورش با این پروژه خبر داده است. براساس گزارش ایسنا حسینقلی باقراف، وزیر محیط زیست و منابع طبیعی جمهوری آذربایجان، گفته است که ایران برای انتقال آب از رود ارس به دریاچه ارمیه باید در ابتدا رضایت آذربایجان را جلب کند. این در شرایطی است که طبق توافق میان دو کشور در صورت بروز خشکسالی، ایران و آذربایجان امکان استفاده از ذخایر آبی رود ارس را خواهند داشت. طرح انتقال آب رود ارس به دریاچه ارومیه درپی اعتراض‌های گسترده فعالان محیط زیست به خشک شدن تدریجی این دریاچه آب شور در دولت و مجلس مطرح شده است. احمد علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی، گفته است که طرح مطالعاتی انتقال آب رودخانه ارس به دریاچه اورمیه در دومین سفر استانی هیئت دولت تصویب شده است. به گفته او سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال و امسال ۸۴۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافته و در صورت پرداخت به موقع منابع مالی مورد نیاز، این طرح مدت سه سال تکمیل خواهد شد. هم‌زمان محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور، گفته است که ایران بخش «حق‌آب» از رود ارس را به دشت‌های کشاورزی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی انتقال می‌دهد و مازاد آن را دست‌کم در شش ماه از سال به دریاچه ارومیه انتقال خواهد داد. در واکنش به این اظهارات وزیر محیط زیست و منابع طبیعی جمهوری آذربایجان گفته است که براساس قرارداد دوجانیه میان ایران و آذربایجان، میزان حق استفاده طرفین از آب ارس برای کشاورزی و مسائل دیگر مشخص است. براساس پروتکل همکاری آذربایجان و ایران در زمینه استفاده مشترک از انرژی سد آبی ارسمقرر شده دو کشور از انرژی برقی و منابع آبی سد ارس به‌طور مشترک استفاده کنند. بر اساس موافقت دوجانبه، در صورت بروز خشکسالی هر دو کشور امکان استفاده از ذخایر آبی رود ارس را خواهند داشت. براساس طرح مطالعاتی انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه قرار بود مناقصه‌ای برگزار شود و سرمایه‌گذار برنده نسبت به سرمایه‌گذاری در این پروژه اقدام کند. هنوز اجرای این مناقصه گزارش نشده است. به گفته استاندار آذربایجان شرقی حجم آب انتقالی از رود ارس به دریاچه ارومیه ۶۰۰ میلیون مترمکعب در نظر گرفته شده است.

به اشتراک گذارید:

. Balatarin . Azadegi . Donbaleh . Risheha . Sabzlink . Cloob . Khabarnet . Digg . Delicious . Friendfeed . Addthis to other . Cloob . Oyax . Stumbleupon . Twitter . Facebook . Email To: . Reddit . Subscribe to Feed